Pękające pięty

Pękające pięty 2017-05-24T14:35:09+00:00

TERAPIA NA PĘKAJĄCE PIĘTY

Pięty są nośnikiem całego ciała. Spoczywa na nich największy ciężar, kiedy chodzimy lub stoimy. Skóra na piętach jest dwa razy grubsza, niż na pozostałej części stopy.

Pękające pięty – przyczyny

• predyspozycje genetyczne
  • źle dobrane obuwie
  • przeciążanie stóp, nadwaga
  • brak odpowiedniej higieny stóp
  • problemy z układem krążenia

Brak higieny pięt prowadzi do nadmiernego zrogowacenia naskórka. Nieodżywiona warstwa rogowa zaczyna pękać. W początkowej fazie nie powoduje to znacznego dyskomfortu. Z czasem w pęknięciach na pięcie powstają natomiast rozpadliny, które powodują stany zapalne, przekrwienia. Prowadzi to do poważnych dolegliwości bólowych i naraża pacjenta na poważną infekcję. Rozpadliny są idealnym miejscem dla rozwoju bakterii. Brak odpowiedniej terapii może doprowadzić nawet do amputacji stopy.

Pękające pięty a cukrzyca i choroby układu krążenia

Osoby z chorobami układu krążenia są szczególnie narażone na problem pękających pięt. Obniżona wydajność układu krążenia powoduje zmniejszenie przepływu krwi do kończyn. Skutkiem jest niedożywienie komórek skóry stopy, które w efekcie nie mogą się zregenerować w odpowiednim tempie. Pięta oraz cała stopa osób z niedokrwieniem kończyn powinna być pod stałą obserwacją podologa.

Terapia na pękające pięty

Terapia na pękające pięty obejmuje rozpoznanie o wywiad przeprowadzony z pacjentem i badanie. Podolog w oparciu o diagnozę proponuje odpowiednią kurację. Najczęściej piętę trzeba odciążyć narzędziem podologicznym – frezarką. W niektórych przypadkach należy powtarzać zabieg kilkukrotnie, aby skóra mogła się zregenerować w czasie. Niezbędnym elementem będzie oczyszczenie ewentualnych ran oraz zastosowanie preparatów zmiękczających i pielęgnujących.

Nieodzowną częścią terapii jest kontynuowanie jej poza gabinetem podologicznym. Stosowanie preparatów zalecanych przez podologa oraz dbanie o higienę stóp pozwoli na szybki powrót do zdrowia. Należy zadbać również o obuwie i upewnić się, że jest dobrze dopasowane do stopy.

OFERTA ZABIEGÓW

GODZINY OTWARCIA

Pon – pt 9:00 – 17:00
Sob umówione wizyty
Nd nieczynne

GABINET

W poniższym formularzu możesz umówić się na wizytę bądź wysłać zapytanie. Czekamy na wiadomość od Ciebie. Naszą misją jest pomagać.