Grzybica stóp i paznokci

Grzybica stóp i paznokci 2017-05-19T13:19:33+00:00

Terapia grzybicy stóp i paznokci

Grzybica stóp i paznokci jest nie tylko nieestetycznym i często nawracającym problemem, ale również chorobą niebezpieczną. Nieleczona grzybica może doprowadzić do coraz większego rozprzestrzeniania się zmian skórnych, które sukcesywnie zajmują coraz większe powierzchnie zdrowej skóry. Bardzo często dochodzi również do zakażeń bakteryjnych, które są bolesne i trudne w leczeniu.

Jak rozpoznać i jak leczyć grzybicę?

Pierwszym objawem grzybicy jest zaczerwieniona skóra, która może swędzieć. Następnie powstają pęcherzyki, grudki i obrzęk, a z czasem naskórek zaczyna się nieestetycznie łuszczyć. Nieleczona grzybica skóry stóp bardzo często przenosi się również na płytkę paznokcia.

Leczenie grzybicy stóp i paznokci należy rozpocząć od wizyty u specjalisty. W tym celu wystarczy udać się do gabinetu podologicznego. Podolog dokona dokładnego rozpoznania zmian skórnych oraz przepisze odpowiednią terapię, gdzie środki lecznicze będą dobrane stricte do pacjenta. Dzięki temu leczenie grzybicy będzie szybsze i skuteczniejsze. Ryzyko nawrotu choroby zostanie maksymalnie zminimalizowane.

Grzybicę stóp i paznokci można leczyć na różne sposoby. Bardzo ważne jest dopasowanie optymalnej metody do konkretnego stanu pacjenta. W początkowych stadiach najczęściej stosuje się maści lub krople o miejscowym działaniu.

W gabinetach podologicznych stosuje się skuteczną terapię, poprzedzone wykonaniem testu mykologicznego obrazującego, z jakim konkretnym rodzajem grzyba mamy do czynienia. Posiadając takie informacje można zalecić konkretny preparat, który nie tylko będzie w 100% skuteczny, ale również najbezpieczniejszy dla organizmu. W niektórych przypadkach konieczne jest także manualne oczyszczenie skóry, a czasem również rekonstrukcja paznokcia.

Jak dochodzi do zakażenia grzybicą?

Grzybica to zakażenie grzybami należącymi do rodziny drożdżaków lub dermatofitów. Najczęściej dochodzi do takiego zarażenia podczas wizyty na basenie, klubie sportowym czy w saunie. W tych miejscach należy zawsze korzystać z obuwia ochronnego (np. klapki basenowe), które zabezpiecza skórę przed kontaktem z grzybami. Warto też pamiętać o tym, że grzyby lubią rozwijać się w środowisku wilgotnym i ciepłym, dlatego bardzo ważne jest dokładne wycieranie stóp po wizycie w basenie czy publicznej łaźni. Najczęściej pierwsze objawy zakażenia obserwujemy na skórze między palcami, dlatego to właśnie tę okolicę należy najdokładniej myć i wycierać.

Zakażeniom grzybiczym sprzyja również noszenie nieprzewiewnego obuwia, które potęguje ilość wydzielanego potu przez stopy oraz nie odprowadza go na zewnątrz, tworząc w bucie idealne środowisko do rozmnażania się grzybów, czyli ciepłe i wilgotne.

Grzybica stóp bardzo często atakuje, gdy organizm pacjenta jest osłabiony, na przykład po leczeniu antybiotykami czy w przypadku zmagania się z cukrzycą. Wtedy leczenie grzybicy jest też trudniejsze i dłuższe, dlatego bezwzględnie powinno być poddane terapii.

Do czego doprowadza nieleczona grzybica paznokcia?

Zaniedbanie leczenia grzybicy stóp i paznokci może doprowadzić do poważnych następstw. Nie tylko do nadkażeń bakteryjnych i bólu, ale również do deformacji paznokcia. Zaatakowana grzybicą płytka może unosić się do góry, grubieć, pękać, rozwarstwiać się oraz łamać. Często pojawiają się również nieestetyczne bruzdy. Zdeformowana płytka paznokcia jest nie tylko źródłem kompleksów, ale również powodem występowania problemów z chodzeniem, jak silny dyskomfort i  ból.

• Proin libero tellus, ultrices eu vehicula sed
  • Luctus vitae nulla. Quisque efficitur lobortis orci amet vehicula.
  • Sed tincidunt tincidunt velit, vel scelerisque nibh tincidunt ut.
  • Suspendisse mi lorem, placerat in arcu ut, placerat aliquet felis.
  • Praesent bibendum felis nec turpis fringilla suscipit.

OFERTA ZABIEGÓW

GODZINY OTWARCIA

Pon – pt 9:00 – 17:00
Sob umówione wizyty
Nd nieczynne

GABINET

W poniższym formularzu możesz umówić się na wizytę bądź wysłać zapytanie. Czekamy na wiadomość od Ciebie. Naszą misją jest pomagać.